ban1
Firmy | Zapytania | Produkty | Okazje | Wydarzenia | Aplikacje | Wiadomości | Czasopisma | Książki | Forum | Praca

home > Wszystkie wiadomości > Wiadomość

Woda mineralna nie szkodzi na kości

expertia.pl - 10-10-2008

W obronie gazowanych wód mineralnych wystąpił portal „Woda dla zdrowia”, któremu patronuje Polskie Towarzystwo Magnezologiczne im. prof. Juliana Aleksandrowicza. Naukowcy i dietetycy związani z portalem podkreślają, że bąbelki w wodzie są bardzo korzystne dla zdrowia, bowiem w ich obecności nie rozwijają się bakterie, które mogą wywoływać choroby zakaźne.

Amerykańscy badacze niedawno doszli do wniosku, że dziewczęta pijące napoje gazowane mają problemy z układem kostnym. – Ale w tym przypadku nie chodziło o napoje gazowane jako takie, tylko o napoje typu cola, które są tam synonimem napoju gazowanego – tłumaczył na ramach portalu redaktor Tadeusz Wojtaszek. Jak twierdzi, tylko ten typ napojów gazowanych zawiera kwas ortofosforowy – antagonistę wapnia, który źle wpływa na strukturę kości. – Kości stają się miększe i bardziej łamliwe. Dlatego dzieci i młodzież, zwłaszcza dziewczęta, nie powinny pić tego typu napojów, ponieważ narażają się w późniejszym wieku na osteoporozę – stwierdza redaktor. Podkreśla jednocześnie, że to nie nie dwutlenek węgla odpowiada za wymienione negatywne zjawiska.

Portal przytacza publikację będącą popularnonaukowym opisem wyników badań amerykańskich uczonych. Jak zaznacza Wojtaszek, to nie badania, ale właśnie ów opis, powoduje dezinformację w społeczeństwie – także polskim, ponieważ artykuł krąży w polskiej prasie już od kilu lat.

W jego opinii, problem polega na tym, że w USA napoje gazowane utożsamia się z Coca-Colą albo z Pepsi Colą. Jak wyjaśniają eksperci portalu, badane przez Grace Wyshak nastolatki twierdziły, że piją napoje gazowane, bo w ich świadomości Coca-Cola czy też Pepsi Cola to był napój gazowany. Ale przyczyną kruchości kości nie był znajdujący się w nich dwutlenek węgla, tylko fosfor zawarty w kwasie ortofosforowym (E338) używany w napojach typu cola jako czynnik podnoszący kwasowość napoju.



strona główna |  nasza oferta |  REJESTRUJ |  zapytanie |  okazje |  wydarzenia |  produkty/usługi
reklama |  kontakt |  polityka prywatności |  pomoc

Made by inVert '03.